Det räckte tyvärr inte med ett återbesök - 2018-06-22
Som jag skrev i min förra blog så kunde vi konstatera att det var ett läckage i kopplingens huvudcylinder. Detta har dock inte hindrat mig från att använda vår Roadster, för så länge jag höll koll på vätskenivån i behållaren så var det inga problem.
|
Plats på operationsbordet. |
Häromdagen ringde Steve och berättade att han fått hem en ny huvudcylinder från England och undrade om jag kunde infinna mig på English Car Care klockan 08:30 denna fredag, så skulle de byta ut den gamla huvudcylindern.
|
Hmmm, undrar vad en sådan liten grej kostar. |
|
Kenneth utför transplantationen. |
Som vanligt var det min namne Kenneth Nilsson som skulle utföra operationen, något som jag självklart följde och ville se hur det gick till.
|
Mystiskt fel i Gunnars +4. |
Min Morgan var dock inte den ende som behandlades. Redan när jag anlände så fanns det en kille där från Göteborg med sin Morgan +4 från 2015. Han hade fått några konstiga meddelanden på displayen och ville få detta undersökt. Det visade sig dock att det inte var något allvarligt fel. Jag har också läst irriterande inlägg på ett engelskt Morganforum, där många fått varningssymboler i sin display trots att det inte kunde konstaterats vara några problem med bilen. Ny teknik och elektronik i all ära, men ibland ställer det till mer problem än det är till hjälp.
|
Hoppas han är ren om händerna. |
Ingreppet i min Roadster var snabbt avklarat och Kenneth rullade försiktigt ut min klenod från verkstaden. Glad i hågen tackade jag för mig och klev in i bilen. MEN VAD ÄR DETTA! När jag släppte upp kopplingen så var dragläget max en centimeter. Så ska det inte vara.
Tillbaka in i verkstaden undersöker firmans samtliga tre i personalen detta fenomen från alla håll och kanter. Till slut fick Steve konstatera att det måste vara något fel på själva huvudcylindern och att han måste beställa ytterligare en från England. Och, samtidigt klaga på kvaliteten hoppas jag. Trots detta så är det inte omöjligt att köra bilen, men jag får vara försiktig när jag startar upp körningen.
Fortsättning följer alltså!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar