När jag var på registreringsbesiktning i onsdags så fick jag anmärkning på att backljuset och dimbakljuset satt fel och måste byta plats innan jag kunde få bilen godkänd. På hemvägen från Lomma åkte jag därför in till Steve Pike på English Car Care och frågade om han kunde hjälpa mig med detta. Jo, jag kunde komma nu på onsdag. Men, det är samma dag som jag fått tid för återbesöket i Lomma så idag gick jag ut i garaget för att reka lite.
Backljus till vänster och dimbakljs till höger. |
hur man skulle kunna ta av dem.
Som framgår sitter lamporna längs ner under nummerskylten varför jag började titta under bilen för
att se om jag kunde hitta något. Nej, där var det helt tomt på sladdar och helt stängt av ramen och golvet till bensintanken. Det såg också väldigt besvärligt ut om jag skulle bli tvungen att ta bort nummerplåtshållare och kofångarhorn för att komma åt sladdarna.
Nu gick det att komma åt sladdarna. |
Sedan berättade han, lugnt och metodiskt, vilka sladdar jag skulle ta av respektive koppla in, när jag plockat ur lysena (han vet att jag har tummen mitt i handen).
Allt fungerar som det ska. |
Så fick jag väl hålla på i en halv timma, vilket också berodde på att det fanns några "lediga" anslutningar, som jag förmodligen gjort lite misstag genom att använda.
Dimljus till vänster och backljus till höger, som det ska vara i Sverige. |
Tänka sig att jag kunde fixa en sådan här avancerad sak själv. Är faktiskt lite stolt!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar