onsdag 21 juli 2010

Fyra raka par, men sedan...


Det började bra på Vasatorps TC-bana. En start med fyra raka par hör inte till vanligheterna. Var det en sänkning på gång? Med 19 poäng på förstqa nio kändes det forfarande hoppfullt. På elvan kom första duffen. På tolvan, ett par fem, hade jag 120 meter till green. Då kom en duff till. Blev klart irriterad och duffade även nästa slag med min wedge ner i en bunker. Det blev en åtta på hålet. Det 13:e blev ännu värre, två dropp en treputt och en 11 på hålet. Med åren har jag lärt mig att behålla lugnet, men just nu kokade jag inombords. Det resulterade i en socket på det korta 17:e och katastrofen var ett faktum. En kanondrive på 18:e blev dock lite plåster på såren. Inrundan slutade på 9 poäng och ronden på 28 totatlt och 103 slag. Hur kan det vända från stabil golf till hackande från ett hål till ett annat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar