måndag 27 augusti 2018

Det är bra med konkurrens!

Jag fick ett erbjudande 
som jag inte kunde säga nej till - 2018-08-03
Nu, när Svensk Bilprovning inte längre har ensamrätt på marknaden, så fightas de privata motsvarigheterna om kunderna. Här, i Löddeköpinge, finns det för närvarande två företag som erbjuder sina tjänster till bilägarna när det gäller bilbesiktning. Det ena heter Besikta och det andra Carspect. Eftersom vi tillsammans äger tre bilar får vi årligen erbjudanden, inte bara från dessa två bolag, utan också från flera andra.

Mr Brum på liften.
Hittills har jag, mest av gammal vana, anlitat Besikta, men när det för några dagar sedan dök upp ett erbjudande från Carspect att besiktiga vår Morgan, till ett pris som var hundra kronor lägre än vad jag normalt har betalat, så nappade jag naturligtvis på det. Carspect ligger vid Burger King på Center Sydområdet och då jag ofta är i närheten så gick jag en dag in och hörde när jag kunde få en tid. Det visade sig att jag kunde komma redan dagen därpå, vilket passade mig perfekt.

Jag tror han tyckte det var kul att ta en sväng i bilen.
Inte för att jag anser det är något fel på Besikta, men jag blev väldigt positivt överraskad av bemötandet av den person som tog hand om min bil. Han verkade påläst om Morgan och intresserad av sitt arbete och berättade att vår Morgan faktiskt inte var den första av detta märke som han besiktigat idag, då det tidigare under dagen varit en +8 inne för besiktning.

Att det fanns bilintresse bland personalen framgick av en fin bild på väggen.
Att jag skötte bilen, nästan överdrivet bra, förstod han och när allt var klar så skrev han ut ett blankt protokoll till den stolte ägaren.

Nu kan jag tuta och köra ett år till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar