tisdag 25 december 2012

Terapiarbete i garaget

Kasta inte bort gamla lakan - 2012-12-25
Juldagen. Båda barnen är bortresta med sina familjer. Det blåser och är ruggigt ute. M a o ett riktigt innesittarväder utan några som helst obligations.
Men, jag gillar inte att inte göra någonting. Jag styrde därför mina steg ut i garaget. Här finns alltid att göra, om inte annat så kan jag städa, kasta saker som jag inte använt de senaste åren.
Morganen är väl i stort redo för en ny säsong, så inte mycket att pyssla med med den heller. Men så upptäckte jag en plastkasse med gamla lakan, som Eva satt ut i garaget för länge sedan.


Gamla lakan för återvinning.
Dessa brukar jag, när jag är tillräckligt uttråkad, klippa och riva ner till puts- och avtorkningstrasor. Lakanen är gjorda i bomull så en trasa av detta är perfekt för många ändamål. Så, jag satte på radion, hämtade kaffe och satte igång. Efter första lakanet upptäckte jag att jag fick fram 32 putstrasor i storlek
30 x 40 cm, som är en lagom storlek. I plastkassen fanns det fem lakan vilket skulle resultera i 160 putstrasor när jag blev klar.


Rustad för lång tid.
Arbetet tog några timmar, men det var mysigt att stå i det varma garaget och åtminstone göra någonting.

Jag trivs bra hos min Morgan i garaget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar