lördag 19 januari 2013

Golfplanering

Lunch på Vasatorp GK - 2013-01.18
I den här kylan får vi nöja oss med att titta på golf på TV. Och, när vi ser våra golfhjältar spela i kortärmat ute i solskenet så blir vi onekligen sugna på golf.
En av mina golfkompisar, Jörgen, fyllde 65 tidigt i januari, men har bestämt sig för att arbeta övertid till den sista mars. Det är ju ingen vits med att sluta jobba mitt i vintern. Peter och jag är redan fritidsforskare på heltid och vi träffade därför Jörgen över en lunch för att diskutera en ev resa till våren.

Vart och när åker vi?
Vi tre har rest tidigare tillsammans, senast till Portugal för något år sedan. Peter och jag var också i Skottland en vecka i september förra året.
Häromdagen upptäckte jag att man kan resa med Norwegian från Köpenhamn till Edinburgh för knappt 400 kronor under bland annat april.
När det gäller arrangemangen i Skottland brukar vi använda oss av Roland Holm som visar sitt utbud på hemsidan http://spela-golf.com. Han fixar boende och starttider på de banor vi vill spela och allt brukar fungera alldeles utmärkt.
Vi får se hur det blir, men det är ganska troligt att vi åker iväg. Gäller att enas om datum bara.
Planeringen är faktiskt halva resan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar