måndag 5 mars 2018

Sjukdomstider

En man som är förkyld är verkligen riktigt sjuk 
- 2018-03-05
Under flera veckor så har mina barn, barnbarn, min fru och många vänner lidit av svåra förkylningar.
Men jag har klarat mig. Något som jag i min enfald trodde berodde på den pensionärsvaccinering som jag gjorde sent i höstas. Men, så fel jag hade. Nu är alla andra friska medan jag, min stackare, lider alla helvetes kval med hosta, halsont, huvudvärk, nästäppa och en allmänt initiativlös tillvaro.

Blir nästan mätt av detta.
Hungrig är jag inte heller. Och, att äta bör ju vara viktigt för att lyckas bli bättre. Och, på gymet kan jag inte heller gå, besök där ger mig oftast både kraft och energi. Jo, jag vet att det låter gnälligt, men jag är övertygad om att andra män, som vet vad det handlar om, känner stor empati för mig.


Uppmuntringsläsning.
Nu blev jag trött igen. Blir det så fort alvedonen slutat verka och jag varit uppe en timme eller så.
Jag tror jag går och lägger mig igen ett slag och grottar ner mig i senaste Morgantidningen.

Hoppas dock på snar bättring!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar