lördag 9 mars 2013

First Outing in my MOG

Sol och torr väg, det var dags - 2013-03-07
Enligt DMI (www.dmi.dk) skulle hela veckan bjuda på sol och plusgrader. Bäst och varmast, upp till 10C, skulle det bli på onsdagen. Efter att ha gått och suktat efter öppetkörande i flera månader så var jag självklart sugen på en kort varmkörning av vår Roadster, som stått uppallad på pallbockar iklädd sin "pyjamas" alltför länge.


Dags att vakna grabben!
Så idag skulle det ske! Av med pyjamasen och bort med pallbockarna, koll av olja och trycket i däcken.
Min CETEK-laddare hade varit kopplad till cigarettändareuttaget under hela vintern, så BRUM startade ystert vid första försöket.

Eftersom inte Eva skulle med så valde jag att låta sidorutorna ligga kvar i garaget. Tog inte heller på mig min flying jacket utan åkte i min oljerock. Skinnhuvan var däremot ett måste för jag måste erkänna att det var en ganska kylig färd. Med sidorutorna på hade bekvämligheten varit betydligt högre. Men med värmen och fläkten på var det trots allt varmt och skönt om benen.

Precis som vanligt visste jag inte riktigt vart jag skulle åka. Det fick bli en inledande tur till Barsebäcks Hamn, som alltid är mysig att besöka.


Lennart och BRUM.
I Barsebäcks Hamn bor också min före detta konsultkollega Lennart, som jag inte träffat på länge. Tog därför och körde in vid hans hus och ringde på dörren. Jodå, han var hemma och gick med ena foten i någon som liknade en skidpjäxa. Det visade sig att hans hälsena gått av i samband med en tennismatch.
Själv råkade jag ut för samma sak och av samma anledning i mitten på 70-talet. På den tiden opererade man och sedan gipsade. Det gör man inte längre.

Efter lite snack om ditten och datten åkte jag vidare. Från Barsebäck körde jag längs med havet förbi Sjöbobadet och vidare förbi Barsebäcks Golfklubb. När jag kom fram till Saxtorpsrondellen valde jag att köra motorvägen tillbaka till Lödde. BRUM behövde varvas upp lite och han blev därför rätt bra rastad på vägen hem!
Avsikten var inte att köra en längre runda utan mer att varmköra och se så att allt fungerade som det skulle. Och, det gjorde det.

Nu var i alla fall lite av abstinensen borta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar