lördag 17 augusti 2013

En golfrunda på Kävlinge GK

Bättre än dåligt men sämre än bra - 2013-08-15
Peter, en av mina golfkompisar, undrade om jag ville följa med och spela en runda på Kävlinge GK. Det var ganska längesedan jag spelade där och eftersom klubben har något som heter "Happy Thursday", med en greenfee av endast 200:-, så tyckte jag det var en bra idé.
Banan var i bra skick och greenerna snabba, men min timing var inte densamma som förra veckan då jag fick ihop 36 poäng på Vasatorps Classic Course.
Men vi hade trevligt, vi fyra som spelade. En av killarna fick dock hoppa av efter 12 hål, då han hade problem med sitt ben. Konstigt nog så gick vi tre som var kvar på exakt samma antal slag, 103 stycken.
Nej, inte något att skriva hem om, men trots hög score så fick jag ihop 28 poäng. Ganska bra tycker jag, när inte spelet fungerar som det ska.

Från altanen, på baksidan, har man fin utsikt över 18:e hålet.
En fika med kaffe och kaka efter rundan tycker jag nästan är obligatoriskt. Att gå direkt till bilarna efter ronden tycker jag är trist. Man måste sitta och snacka lite, det sociala är faktiskt en viktig del av golfspelet.
Tycker jag i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar