fredag 22 juni 2012

Barnpassning i en Morgan

Lilla Malva var lite hängig - 2012-06-20
Svärsonen Olof ringde på tisdagskvällen och undrade om morfar kunde ställa upp och passa dottern Malva på onsdag eftermiddag. Lite kvalitetstid med barnbarnen är aldrig fel så jag ställde upp.
Eftersom vädret var underbart plus det faktum att jag ändå planerat att åka till Vikens hamn på bilträff på kvällen, så blev det vår Morgan Roadster som blev dagens transportmedel.


Kanske lite hängig ändå.
Speciellt hängig verkade dock inte Malva när jag kom till Viken vid ettiden på eftermiddagen. När jag föreslog en liten tur i Morganen till något ställe där det fanns en glasskiosk, så nappade hon snabbt på erbjudandet.
Vi åkte norrut förbi Höganäs, genom Strandbaden, Nyhamnsläge och vidare mot Mölle. Där parkerad vi i hamnen, men iställdet för att köpa glass så satte vi oss på ett café och beställde kladdkaka med vispgrädde.


Malva blev mätt av kladdkakan.
Det var väldigt varmt i solen så Malva och jag tog en promenad längs hamnpiren, där vinden svalkade lite, och tittade på båtarna i hamnen. Efter en stund åkte vi vidare, men tog en annan rutt tillbaka till Viken. Vägarna förbi Arild, Svanshall och Jonstorp är fina sportvagnsvägar så det var, som vanligt, ett stort nöje att kryssa fram i 70 km i timmen på de kurviga vägarna. När vi närmade oss Viken upptäckte jag att flickebarnet somnat i passagerarsätet. För mycket frisk luft kan fälla den bäste!


Malva i sitt rätta element.
Tillbaka i hemmet satte vi oss i trädgården och diskuterade livet. Här var det också väldigt varmt och efter en stund så tog Malva på sig sin baddräkt och hoppade i poolen. Här höll hon på att simma och hämta upp grejer från botten i en hel timme, så nu verkade hon helt fit for fight igen.
Klockan närmade sig halv sex, mamma hade kommit hem och det var dags för mig att köra ner till hamnen och titta på folkliv och bilar.
Det blev en fin dag med mitt barnbarn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar