tisdag 19 juni 2012

Morgantur till vattenhålet

Eslövsbesök och mjukglass - 2012-06-16
Ofta, när jag är sugen på att ta en tur med Morganen, så vet jag inte vart jag ska köra.
Det är alltid trevligare att ha ett mål, men ibland är jag helt fantasilös.
I lördags var vädret perfekt och vi hade faktiskt ett mål. Vi skulle åka till Eslöv, av alla ställen, och överlämna en flaska vin. Det var nämligen så att på Morganträfen på Bäckaskogs Slott så delade Eva och ett par från Eslöv en flaska vin (själv dricker jag inte vin) och glömde att göra rätt för sig. Lite skämmigt, i synnerhet som det var nya bekanskaper.
Med GPS:en letade vi oss snabbt fram till rätt adress. Ingen var naturlugtvis hemma, de var väl också ute och körde sin ögonsten. Eva satte dock vinflaskan i en blomkruka utanför entrén, snyggt förpackad i en presentpåse samt försedd med ett litet skrivet meddelande. Så nu hade hon gjort rätt för sig!

Vi drog nu vidare ut på lite okända småvägar, med GPS:en inställd på Bjärred. Ibland hittade vi intressanta vägskyltar som vi följde varpå "Gibsan" (vår GPS) sade "vänd när det är möjligt". Men hur man än kör så hittar Gibsan alltid en ny rutt, så det var bara att köra vidare på de inslagna vägarna.


Mysigt utflyktsmål!
Till slut hamnade vi vid glasskiosken i Bjärred. Där brukar det alltid finnas några intressanta bilar eller MC att titta på. Dock inte denna lördagkväll. Om man känner för det kan man efter glassinköpet ta en promenad ner till långa bryggan, några hundra meter längre ner mot stranden.

Ser mumsigt ut, eller hur?
Nu gjorde vi inte det idag utan ställde oss i den vanligtvis långa kön för att inhandla var sin mjukglass av hög kvalitet. Vi vill båda ha riven mörk chacklad, som topping och förutom det vill jag även ha sylt insprutat i glassen. Vid intagandet av glassen sätter vi oss ner och tittar på alla övriga som kommer dit i samma ärende som vi.
Glassen är god så stället är värt en liten omväg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar