onsdag 15 augusti 2012

Öresunds Golfklubb

Kvant, Sjöberg och jag - 2012-08-15


Klev upp 0630 för att hinna läsa tidningen och ta en fika innan jag bevistade gymet.

Peter ville spela golf och när jag fick samtal från Kvant gjorde han ett "kundbesök" på eftermiddagen, för han ville följa med. Vi startade med lunch, stekt strömming, pottismos och skirat smör. Till kaffet bjöd restaurangen på hemgjorda arraksbollar. Mycket goda. Bra mat på denna restaurang. Värd ett besök! Alltid två rätter och soppa till förrätt!

Peters drivar var förträffliga denna dag. Tyvärr var inte inspelen lika magnifika. Men, sex par är inte dåligt. Jörgen började ganska bra och gjorde par på hål tre, en par femma och sltade på 32 poäng.
För egen del hade jag sex poäng efter sex hål. Trist start! Efter nio hade jag 13 poäng, Peter 16 och Kvant 10. Men jag kom tillbaka. Bogey på 10, 11 och 12. På 13:e, ö-hålet hamnade utslaget 15 cm från att falla ner i vattnet. Chippen gick i hål och birdien var ett faktum. De övriga två behövde inte ens putta efter att båda slagit vars två bollar i vattnet.

Med 17 poäng de sista nio blev det 30 poäng. Två par, en birdie och två FYRPUTTAR, blev dagens skörd.
Men 30 poäng är alltid 30 poäng!
Blev tvåa på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar