torsdag 2 augusti 2012

Unexpected visitor

En blå Morgan glider upp framför huset - 2012-07-31
När vi var på den svenska Morganklubbens (www.mogsweden.nu) årsmöte på Bäckaskogs Slott i maj, träffade vi på ett par som stod utanför slottet och tittade in i slottsparken. De ägde ingen Morgan just då, men jag har för mig att de gick i väntans tider på ett sådant fordon. Vi utbytte kontaktuppgifter och adresser för att kunna träffas någon gång framöver.


Anders splitter nya 4/4 och mitt biltokiga barnbarn Elias.
Så, i onsdags, när jag stod och snackade med grannen, glider helt plötsligt en blå Morgan in på vår gata. Jag kände direkt igen föraren, men hade glömt vad han hette och var vi träffats. Det var ju flera månader sedan! Anders, som han heter, ägaren, berättade att han hämtat bilen i Vetlanda den 5:e juli och nu var han i Löddeköpinge för att göra ett besök på bilträffen i Vikingabyn.


Snygg läderinredning och Motolitaratt.
Det enda jag tyckte var lite mystiskt var att sufletten var uppe. En anledning kan vara att hustrun varit passagerare och nu tillfälligt var och shoppade i byn och kanske inte gillade att åka öppet. Who knows, och jag var naturligtvis för finkänslig för att fråga.


Allt är rent och snyggt i en ny bil.

Anders svarar tålmodigt på Mats många frågor.
Även min granne är bilintresserad och sköter sina tyska bruksbilar som om de vore barn. Det blev mycket snack runt bilen och Anders berättade också om sin övriga fordonsflotta som bestod av ett flertal engelska bilar. Anglofil han också?


Vår nyligen tvättade ögonsten.
När vi snackar färdigt så ville han naturligtvis också titta på vår Morgan. Jag tog därför in honom i garaget och visade och berättade stolt om de options i form av quarter panel protectos och door checks, som jag monterat dagarna före.

Det är kul när någon kommer på spontanbesök. Eva och jag gör sådana ibland, när vi är ute och luftar Moggen. Det är kanske inte alla som uppskattar den typen av besök, men det märker man ganska snabbt. De flesta verkar dock tycka det är trevligt. De som inte gör det behöver man ju inte "besvära" igen.
Men till oss är de i alla fall välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar