lördag 1 september 2012

Touch up paint till Morganen

Ska laga några stenskott i höst - 2012-09-01
För någon månad sedan försökte jag beställa s k touch up paint, för lagning av stenskott, från Morganfabriken. Det visade sig att de inte fick skicka sådant utomlands med flyg. Så när jag träffade Lasse, som säljer Morgan i Vetlanda, på sportvagnsmötet för några månader sedan, bad jag honom ta hem detta nästa gång han besökte Morganfabriken.  Än så länge har jag inte hört ifrån honom och det är möjligt att han inte varit i UK under sommaren.
Men så idag hittade jag en länk på Talkmorgan (www.talkmorgan.com) där jag kunde beställa det jag ville ha. Företaget heter ChipEx (www.chipex.co.uk/) och kan leverera bättringsfärger om du kan ange färgkoden till din bil. Min Morgan Roadster från 2004 är lackerad i Royal Ivory och har färgkoden MOR0044. Royal Ivory finns nog i en mängd varianter så att ange färgkoden är nog ett måste. ChipEx är tydligen "Official supplier to Morgan Motor Company och kittet innehåller: 50ML of Chipex Paint


75ML of Chipex Blending Solution

65ML of Chipex Polish

10 x Microbrushes

2 x Nitrile Gloves

1 x Paint Removal Cloth

1 x Microfiber Cloth

1 x Instructions

Detta var den största förpackningen ock kostade med frakt cirka 500:-, men det kan det vara värt för att hålla bilen i skick. För Chipex verkade det inte vara några problem att skicka till Sverige, och när jag beställde, och betalade via PayPal, så nämnde de att det skickas via kurir. Så om några dagar har jag grejerna här.
Både fronten och de breda bakskärmarna är utsatta för stenskott och eftersom karossen är av aluminium är det viktigt att behandla stenskotten så fort som möjligt.

Jag ska ju ha lite att pyssla med under hösten!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar