onsdag 1 maj 2013

Bilträff vid Lucy´s café

Fyra britter och 400 amerikanare - 2013-05-01
När jag imorse satt och tittade på UBCC Souths aktivitetskalender, på datorn, upptäckte jag att det var ett arrangemang utanför Lucy´s café här i Lödde idag. Alla bilmärken var välkomna så jag tog ut vår Morgan och körde några mil innan jag körde bort till Lucy´s. Klockan var väl halv ett så jag trodde jag var sen, men det visade sig att träffen officiellt inte började förrän kl 1400.
 
Steve med sina Castrololjor.
På träffen fanns ett speciellt område som var avsett för företagare med anknytning till fordonsbranschen. Bland andra så fanns Steve Pike från English Car Care på plats. Steve är ju min hovleverantör när det gäller åtgärdande av problem eller service av min bil och finns nära till hands nere på industriområdet här i Lödde.


Nästan bussar!
Ett annat företag, Elite tror jag det hette, visade upp sex stycken lyxlimousiner, varav en var en äldre Rolls Royce. De anlitas naturligtvis ofta i samband med bröllop men är också eftertraktade av de som tar studenten.




Här saknas inte mycket, skulle möjligtvis vara en microugn.
När jag gick omkring på området fick jag också syn på en motorcykel. Har nog aldrig sett någon MC med så mycket lullull. Den var nästan lika stor som en mindre bil. Tror det var en Honda Goldwing eller något liknande.

Bara jänkare.
Under tiden jag väntade på den officiella öppningen så rullade allt fler bilar in på parkeringen. Och, det var nästan samma bilar som brukar komma till bilträffarna i Vikingabyn, m a o nästan uteslutande amerikanare.
Även om jag är lite av en anglofil, så kan jag visst uppskatta fordon med amerikanskt ursprung. Som liten påg var det just sådana bilar som fångade mitt intresse.




Här behövs nog lite vax.
De flesta var i ett utmärkt skick med blänkande krom och karosser. Men det fanns också några undantag och dessa fick nästan större uppmärksamhet en de som var fina.

Nice, men dyr!
Utöver min Morgan hittade jag bara ytterligare fyra engelska bilar, en MGBGT, en Mini Cooper, en AH 3000 och så en öppen Aston Martin DB9. Det gjorde mig faktiskt lite besviken då det finns många fina europeer i trakten, som borde varit här.


En sådan vill min son ha för att konvertera till gasdrift.
Visserligen fanns det två stycken AC Cobra 427 och även om de är amerikanska så har de ett brittiskt ursprung. Och, de är ju faktiskt sportbilar.


Denna 40-tals Hudson var i ett otroligt skick.


Packard Clipper från 50-talet.
Det var på sent 40-tal och tidigt 50-tal, i fyraårsåldern, som jag lärde mig att känna igen det flesta bilmärken som förekom på den tiden. Minns att min farfar var mäkta stolt över mig när han, inför sina kompisar, lät mig visa vad jag kunde när det passerade bilar. Brukade få en smal kokt som belöning.

Här köpte jag stället en tjock grillad och den gick ner den också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar