lördag 15 februari 2014

Jag misstänkte det,...

...att det inte skulle gå smärtfritt - 2014-02-13
Det var visserligen den 13:e, men jag har aldrig varit speciellt skrockfull. När Ola kom till mitt garage i torsdags så var det meningen att vi skulle koppla in den nye "switch control plate" på instrumentbrädan på min Morgan.

Ser inte så komplicerat ut.
Matthias Kauffelt på MK Holztechnik hade skickat med ett enkelt kopplingsschema som visade vilka trådar vi skulle klippa och sedan koppla ihop med de som fanns i modulen jag fått från honom. Detta skulle göras dels för att jag skulle få tillgång till två hastigheter på fläkten och dels för att koppla in det bakre dimbakljuset.

De tre översta kablarna skulle kapas.
Men, när Ola satt sig tillrätta med avbitaren i högsta hugg, så noterade han att färgerna på de kablar han skulle klippa inte stämde överens med färgerna på de kablar vi skulle ansluta till. Då är det inte så lätt, inte ens för en elktriker! Så var t ex den kabel som, Matthias angav i schemat, skulle anslutas till +12v grön inte grön utan grön/vit, och så vidare.
Vi kom alltså inte en millimeter närmare målet i torsdags. Nu har jag skickat ett nytt mail till Matthias, kompletterat med några bilder, så får vi hoppas att han kan komma med en förklaring.

Men vem har sagt att det ska vara lätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar