torsdag 2 oktober 2014

Fullblod

En Ferrari på parkeringen - 2014-09-26
I fredags förra veckan, när Eva och jag åkte upp till Vasatorp för att spela golf, så fanns det en fin bil på golfbanans parkeringsplats.

Inte svår att upptäcka!
Förvisso är jag inte någon Ferrarifanatiker, som anglofil är det ju andra märken som får hjärtat att klappa snabbare, men det är ju inte så att en Ferrari passerar mig helt oberörd.

Visst är den vacker!
Nu är jag inte någon kännare av de olika modeller av Ferrari som finns, men jag tror inte att detta exemplar är en av de "billigaste", om man nu kan använda ett sådant ord när det gäller Ferrari.
Om jag minns rätt så är den röda färgen den som Ferraristallet använder när de kör Formel 1.

Motorn syns genom ett fönster vid bakrutan.
Jag tror den kallas Ferrari Rozzo, en färg som även en del andra biltillverkare, till och med Morgan, ibland använder till sina bilar. Det är väl också den vanligaste färgen på de Ferraris man ser i trafiken. Men, jag har dock flera gånger sett även gula, blå och bilar lackade i silvermetallic.
Vad det är för motor som sitter i just den här modellen, vet jag inte, men förmodar att det är en V8. I vissa modeller lär det finnas både V10 och även V12:or.

Kaxig häck!
Så även om jag inte får någon vill-haupplevelse, så blir jag, som bilentusiast naturligtvis påverkad, även om bilen inte är tillverkad i UK.

Jag fördrar emellertid min Morgan Roadster!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar