fredag 18 mars 2011

Golf med Stålmannen

Årests tredje golfrunda - 2011-03-15
De hade öppnat greenerna igen på Öresunds GK. Vi är otränade inför en av årets golfresor, som går till Portugal om en vecka, så vi kände ett behov av att träna.
Denna gång var även Lars med, trots att det blåste småspik och endast var tre grader varmt.
Både jag och Jörgen blev imponerade att Lars dök upp.
Lars driver NoBrandGolf och ÄttekullaGolf och varje gång brukar han dyka upp med ny utrutstning, som han testar. Vår förvåning var stor när han anlände, lite sent som vanligt, med endast en liten bärbag och fem klubbor. Lars brukar ju köra golfbil, som han har ett antal av i sitt sortiment.
För att spela i sådant väder, som det visade sig vara idag, måste man vara lite av en stålman och det är precis vad Jörgen är.


Jörgen visar gärna hur Stålmannen flyger, bromsar
och mjukt landar, efter ett av sina hjältedåd.
Ända sedan barnsben och upp i vuxen ålder har han varit fascinerad av Stålmannen. Jag tror han har de flesta serietidningar, som givits ut, av denna superhjälte.


Kolla klubbskaftet!
Stålman kan man också kalla Lars som swingar som en hel karl. Antingen har han en väldigt hög swinghastighet eller så är skaftet för vekt. Han har fått sig bilden tillsänd så han funderar nog på vilket.

Även här är skaftet böjt.

Men även Jörgen visar att det är fjong i klubban, visserligen lite mindre än för Lars, men å andra sidan utan sin stålmansdräkt.
Lars spelade helt fantastiskt och bemästrade vinden på ett utmärkt sätt. Han var fem över par efter nio hål, men också väldigt trött, så efter vår gemensamma lunch lämnade han oss och åkte hem till värmen.
Men Jörgen och jag fortsatte att spela de sista nio. Det var väldigt blött på banan eftersom tjälen började släppa i marken (måste skylla på något) så någon rull kunde vi inte räkna med.


Stålmannen sätter ut sin boll mitt på fairway.
Vi tog oss dock runt banan utan några större missöden, förutom några bollar i vattnet Ingen av oss klarade att gå på tvåsiffrigt, vilket nästan är genant att berätta. Men man ska vara ärlig, sade alltid min mor till mig. Det mest positiva för min del var att jag hade 33 puttar, vilket jag tycker är ganska anständigt.
Nästa vecka blir det en helt annan sak. Med en temperatur runt 20C och torra fairways så ska vi nog kunna slakta en eller annan bana.
Det är i alla fall vår förhoppning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar