söndag 11 mars 2012

The first outing with my wife

Tio mil i solsken - 2012-03-11
Jag hade precis bytt om till "garagekläder" med avsikt att tvätta Evas Mini. Precis då kom hon och sade att det var dags för henne att få bekanta sig med vår nya Morgan. Hon har inte ens suttit i den sedan den kom hem i garaget för nästan två månader sedan. Jag var naturligtvis inte nödbedd utan bytte kläder igen, plockade fram våra flying jackets och körde ut bilen från garaget.
Vi körde, som vi brukar göra, längs med havet från Barsebäck, genom Häljarp och sedan vidare mot Helsingborg, på småvägarna. Det är en fantastisk känsla att köra den här Roadstern. Inget skrammel och ett helt annat drag jämfört med vår tidigare +4 från 1959, även om jag saknar den lite grann.
Eva fick för sig att vi skulle hälsa på Håkan och Maria i Helsingborg, som hade byggt och tapetserat om i sin hall. När vi kom dit stod deras bil i carporten, men ingen öppnade när vi ringde på.


Ingen hemma hos Sigemarks.
Vi körde vidare till ett par som har ett antal MG:s, för att visa vårt nyförvärv. Ingen hemma där heller. Förmodligen utnyttjade de också det fina vädret för en tur i någon av sina bilar. På vägen dit ringde vi till Håkan och Maria, som ej heller svarade på telefon. Men, några minuter senare så ringde de upp och berättade att de varit i trädgården och inte hört att vi ringde.


Eva hade fått något i ögat och Maria dreglar över bilen.
Tillbaka igen! Det var ledigt i carporten så vi parkerade Moggen där. Håkan kom strax efter med en tårtkartong och ett gäng bakelser (han vet jag gillar sådant). Efter en timmes fika och lite golfsnack så började det se mörkt ut på himlen. Eftersom jag i stort sett vägrar att åka med sufletten uppe, så lämnade vi Helsingborg för att, återigen på småvägar, åka tillbaka till Lödde.
Då jag inte vet när och hur den här nya bilen servades senast, så åkte vi förbi English Car Care. Det var visserligen söndg, men ibland är Steve där och administrerar.


Nu ska Moggen servas!
Det var han idag också, så jag tog tillfället i akt att beställa tid för service av bilen. Det blir på tisdag den 20:e och det ska bli skönt att veta att olja, filter och bromsolja blir bytt och att mina king-pins blir blir smorda med nytt fett. Jo, jag vet att jag kan göra det här själv, vilket jag alltid gjort tidigare. Men, som jag påpekat tidigare, nu vill jag vara I bilen, inte UNDER den.
Skönt att få vara lat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar