torsdag 5 april 2012

Heines Triumph Trophy

Den börjar ta form - 2012-03-31
Den person jag ringer när jag har problem med någon av mina bilar eller min moped är Heine. Han är en riktig motormänniska och har lösningar på de flesta problem som uppkommer. Han har flera sportvagnar och mopeder, men även en motorcykel. Det är en Triumph, som han köpte av sin granne, Peter med mopeden och vedskjulet, för många år sedan, men sedan har den blivit stående i garaget.


Heine i full gång med någonting på arbetsbänken.
Nu verkar det dock, i takt med vårens antågande, som om intresset för den gamla motorcykeln har vaknat till liv på riktigt. Vid mitt besök häromdagen så började faktiskt, den tidigare högen av delar, likna en motorcykel igen.


Visst har den snygga linjer, Trajjan!
Heine är en kunnig person och trots att han kan fixa det mesta själv, så har han letat efter vissa bultar och bland annat, svåra att hitta, fotstöd, till sin hoj. Nu har han hittat det mesta och grejer är på väg till Sverige från olika håll i världen.


Allt ska av igen och poleras ytterligare.
Han monterar ihop det mesta först för att se så att allt passar, sedan plockar han ner det igen för lackering och annan vidare behandling.


En av Heines tre veteranmopeder.
Som jag skrev i en tidigare blogg "Besök på motormässan i Malmö", så går Heine fortfarande på kryckor. Men, det hindrar inte denne entusiast att köra långa sträckor på någon av sina mopeder, med kryckorna på pakethållare.
Det är väl sådana personer man kallar för entusiaster, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar