tisdag 17 april 2012

Vår Morgan Roadster heter "BRUM"

Tre goda anledningar till namnet - 2012-04-17
När jag var hos Harpers Morgan i England före jul och provåkte vår blivande bil, så lät den ungefär som min Audi, med andra ord, det hördes ingenting. Det ska det göra om en sportvagn, tycker jag. Jag berättade därför för Roger att om det skulle bli affär så fick han byta avgassystemet till ett Librands Sport System.
Det gjorde han också och nu låter den också BRUM när vi är ute och kör.



I en tidigare blogg har jag berättat att jag kommit i kontakt med båda de tidigare ägarna av bilen. När jag fick mail från den förste ägaren tyckte han att det var trevlig att "BRUM" hade fått ett nytt hem i Sverige.


Det är inte många som får stå med skorna på i mina lädersäten.
Men, Elias han får.
Ett av våra senaste barnbarn, Elias, som nu är snart 20 månader, verkar också ha fått ett tidigt intresse för bilar. Han leker ständig med sina små bilar och säger "bruuum, bruuum, när han kör med dem. Så det var faktiskt ganska givet att vår Morgan skulle få heta just BRUM.
Ett ganska fint namn, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar