söndag 23 juni 2013

Midsommarfirande med golf

Först golf, sedan sill och grillat - 2013-06-21
Tillsammans med Kirsten och Bertil var vi bjudna till Maria och Håkan på midsommarafton. Men, först skulle det spelas golf på Vasatorps tillfälliga gamla bana.


Paraplyer upp!
Självklart började det regna precis när vi skulle slå ut på första hålet. Som golfare är man emellertid härdad, så det var inga sura miner. Det visade sig också att vädret blev allt bättre efter några hål, för att slutligen bli enormt åskväders varmt.


Ny, blank, fin Pingdriver. Hur skulle det gå?
Håkan hade köpt en ny driver och var jättetaggad. Dock gick han ut löst genom att använda sin spoon på de första utslagen.


Efter en knaper tidig frukost var jag tvungen att ta en korv efter de första nio.
Trots att mitt spel var som vanligt, d v s ganska mediokert, så låg jag och Håkan lika efter de första nio hålen. Han hade, i kraft av sina nya driver, ställt in sig på att det skulle bli jag som skulle få bjuda på kaffe och bakelse idag.
Mitt spel fortsatte på samma nivå vilket nnebär att Håkan, som spelade upp sig på slutet, nu är ett upp när det gäller det här med bakelse och kaffe. Mycket pinsamt för mig som gått upp flera kilo i vikt efter de senaste runderna med Håkan. Men, varken Håkan eller jag kunde straffa Bertil, som tydligen kommit in i en ny period med bra golfspel och som tog hem segern med sina 33 poäng.


Hela gänget, utom jag, som sällan får vara med på bild.
Vid tretiden träffades vi alla hemma hos Maria och Håkan, där bordet i trädgården var dukat för den första måltiden. Sill, ägg och nypotatis hör midsommar till och allt sköljdes ner på traditionellt sett med snaps och öl, innan vi kastade oss över jordgubbarna.

Mätta, dästa och trötta förpassade sedan Håkan, Bertil och jag ner oss en våning. Här satte Håkan på TV:n för att vi skulle titta på golfen från Munchen. Spännande var det, åtminstone i tjugo minuter varefter vi alla tre somnade i sofforna.

Efter några timmar var det dags för mat igen. Nu blev vi trakterade grillat i olika former, som de som ville inmundigade med hjälp a.v rött vin.
Under hela kvällen hade vi fint väder och kunde sitta ute fram till nörkrets inbrott. Men tröttheten tog snart ut sin rätt och innan midnatt så fick Eva, för en gångs skull, köra mig hem.

Det tog inte lång stund innan John Blund kom och hälsade på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar