lördag 29 juni 2013

Med Morgan till Lomma Hamn

Jörgen ville åka Morgan - 2013-06-28
Den nyblivne pensionären och golfkompisen Jörgen Kvant ringde igår och ville komma på besök. Det var min födelsedag och jag hade redan bestämt att fira dagen med en runda i vår Morgan. Jörgen hade sett fram mot en provtur så jag föreslog att vi skulle köra en lång omväg där slutmålet var Lomma Hamn.


Utrustad för en liten färd.
Innan vi åkte iväg fick jag emellertid klä upp Jörgen i ändamålsenliga kläder. Ville ju inte att han skulle förkyla sig! Vi kom fram till Lomma Hamn vid 1230-tiden och det var inte lätt att hitta en parkeringsplats.


Kanske inte bästa vyn, men ändå.
Jag har inte varit här på flera år och blev positivt överraskad hur fint och mysigt det har blivit.
I väntan på maten.
Efter lite runtkörande hittade vi en parkeringsplats varefter vi knallade bort till Fiskeboden där Jörgen generöst bjöd på stekt sill och potatismos. Förväntade mig att allting skulle vara väldigt dyrt på krogarna runt hamnen, men det visade sig att jag hade fel. En enkel macka med sill kunde inhandlas för 40 spänn, om man ville.

Han skulle faktiskt passa i en sådan bil han också!
Innan vi åkte vidare så ville Jörgen posera vid bilen så att han kunde berätta för släkt, barn och barnbarn att han minsann kände en som hade en Morgan :-)
Vi körde vidare i det fina vädret, förbi Habo Ljung och bort till glasskiosken i Bjärred. Jag ville gärna visa Jörgen ett av våra smultronställen dit Eva och jag ibland åker för att köpa mjukglass.


Ett riktigt bra porträtt, enlig min uppfattning.
Som tack för lunchen bjöd jag Jörgen på en glass, dock ingen mjukglass med chokladflarn som jag tog utan han valde istället en kulglass.

Vi skulle få lite gäster vid tretiden, så det var dags för Jörgen och mig att ta oss tillbaka till Löddeköpinge. Jörgen verkade nöjd med turen och kanske har jag satt griller i huvudet på honom.
Man vet aldrig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar