torsdag 20 mars 2014

Vasatorps TC öppnade idag...

...och vi var först - 2014-03-20
Jörgen hade bokat starttid på Classic Course kl 1225, men innan dess skulle vi äta lunch, ärtsoppa och pannkakor.

Håkan anlände ståndsmässigt i sin Porsche.
Vi träffades på klubbens parkeringsplats en timme före "avspark" för att kunna snacka lite och käka lunch i lugn och ro. När Jörgen och jag satt och åt lunch, så kom Håkan in i restaurangen och berättade att de skulle öppna TC kl 1300 och undrade om vi skulle byta från Classic till TC.

Håkan slår ut på ettan, ett hål som ingen annat spelat på i år.
Självklart ville vi det, våra erfarenheter från förra veckans spel på Classic var inte alls angenäma. Kanske skulle det gå bättre på TC. Men det blev ungefär som vanligt, alltså inget vidare. Efter första nio hade jag skrapat ihop åtta poäng, och var ganska låg. Håkan, som jag alltid bettar bakelse och kaffe med, hade några poäng mer. Bäst gick Jörgen som med sina 17 poäng ledde stort. Han spelade säkert hela vägen även om han naturligtvis, som vanligt, hade väldigt mycket tur. Och han är heller inte med i Håkans och mina bets.

Så brukar det se ut efter en rond. Håkan ville inte vara med på bild.
Sista nio hittade jag, åtminstone lite, en bättre rytm i swingen och vann inrundan på blygsamma 14 poäng. Suverän segrare blev Jörgen på 29 poäng, även om han slaknade lite på slutet.Mitt resultat t räckte dock till att bli bjuden på kaffe och bakelse av Håkan, som blev avsågad när jag gjorde par på 17:e och han treputtade för en femma. Bortsett från resultaten så hade vi en trevlig dag på golfbanan.
Sol och lite värme hjälper till att hålla humöret uppe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar