torsdag 23 april 2015

Who is the guy in Mountain View?

Vem läser egentligen min blog? - 2015-04-23
Anledningen till att jag började skriva en blog var dels att jag gillar att skriva och dels för att det nästan blir som en dagbok, som jag kan gå tillbaka och titta i. Några ambitioner att bli en manlig "Blondinbella", med tusentals läsare, har jag verkligen inte haft, men det är ändå kul att en del fortlöpande läser vad jag har skrivit.

En del av "mina läsare" är inne på min blog flera gånger i veckan, även om jag endast presterar något nytt cirka en gång i veckan. Med hjälp av Statcounter kan jag se hur många som varit inne på min sida samt var den server de använt befinner sig. Däremot har jag ingen aning om VEM någon av de besökande personerna är.
Via min blog har jag också kommit i kontakt med en annan Morgannörd i England. Han heter Chris och vi har numera även ett regelbundet utbyte av e-mail.

De flesta av besökarna är engångsbesökare. Förmodligen har de googlat på något ord och råkat hamna på min blog. De som ständigt återkommer har förmodligen något intresse, som de delar med mig, typ golf, radio eller bilar. Det finns faktiskt besökare från hela världen och då det även finns en översättare, om än ganska dålig, till olika språk så har dessa också möjlighet att ta del av vad jag skrivit. De flesta av dessa internationella besökare är i regel inte återkommande läsare.
Det finns dock en från Californien i USA, som tittar in på min blog med jämna mellanrum. Detta förvånar mig lite och jag undrar om han eller hon antingen är svensk eller har ett lika stort intresse för några av de intressen vi kanske delar.

Så, who is the guy from Mountain View?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar