fredag 8 april 2011

Evas Mini som ny igen

Uppdatering av Ditecbehandling - 2011-03-30
Dagen efter hemkomsten från Portugal, så skulle min frus Mini Cooper köras in till P&B Bilvårdcenter i Lund, för att få ytterligare en lackbehandling. Detta bör, enligt de lärde, göras en gång var artonde månad för att skyddet ska bibehållas. Något bekymrad var jag, när bilen skulle lämnas, eftersom Eva, i något sammanhang, ställt bilen under ett träd, från vilket det droppat kåda ner på biltaket. Mina egna tveksamma försök att få bort någon droppe visade sig nämligen vara resultatlösa. När jag berättade för personalen om detta så sa de att det inte var några problem för dem att ta bort.

Kul med rena bilar.
Att hämta ut bilen på kvällen var en riktig höjdare då bilen såg ut som ny igen. Den var ganska smutsig när jag lämnade den då vädret har varit så kallt och ruggigt att någon tvätt utanför garaget inte gjorts på länge.
Jag är av den uppfattningen att det är värt pengarna, cirka 1800 för en uppdatering, för smutsen verkar inte ha så lätt för att fastna, vilket gör tvättningen av bilen mycket lättare.
Det finns en massa options som går att köpa till i samband med lackbehandlingen, som till exempel något som heter Glastec, en behandling av rutorna som gör att du inte behöver använda vindrutetorkarna i hastigheter över 50 km i timmen, när det regnar.


Rent och snyggt och det luktar gott.
I vårt fall kostade vi på oss en grundlig rengöring av inredningen till en kostnad av 400 kronor. Detta är visserligen något som man kan klara av själv, ganska lätt. Om man inte är lat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar