lördag 30 april 2011

Renoverad startmotor på hyllan

Morganen återställd - 2011-04-12
Som jag skrev om i min tidigare blog -Morganen hos English Car Care - så visade det sig att startmotorn på min Morgan var riktigt risig, där bland annat en bussning i bakändan bara försvunnit. Inte konstigt att den var svårstartad! Nu hade jag ju visserligen en renoverad startmotor på "mitt lager" i garaget, men jag ville ha den trasige renoverad för framtida bruk. Som jag skrev så fick jag rådet av Steve Pike på English Car Care att lämna in den för renovering hos Auto Mekano i Landskrona. Nu för tiden har man ju ingen aning om vad sådant kostar, så jag var lite bekymrad när jag skulle hämta ut den.

Nyrenoverad startmotor för att användas
när diton går sönder på min TR2:a.
Jag får väl säga att jag blev lite positivt överraskad när jag  hämtade ut en nyrenoverad och målad tingest och påbjöds att betala 825:-.

Provtur med Moggen - 2011-04-12
Efter besöket i Landskrona promenerade jag ner till Steve och grabbarna på English Car Care (www.englishcarcare.com) för att hämta min Morgan.

                                                             Morgan +8 - vill jag ha!!!!

Det är alltid kul att komma dit, för det finns ständigt en massa intressanta bilar att beskåda. Men även deras egna servicebilar är lite udda.

                                                                      Jagga pick-up

Hur många gånger har du till exempel sett en Jaguar XJ6 pick-up? Ingen dålig bil att köra och hämta motorer och växellådor med, eller hur.

                                                                  Snygg reklampelare!

Deras Morris van går heller inte av för hackor, tycker jag.  Inne i hallen finns också en hel drös med fina Rolls-Royce och Bentleys som man kan gå och lukta i om man vill.
Det är kul att gå och snacka med grabbarna i verkstaden och se när de jobbar, men att stanna för länge ville jag inte då jag är rädd att jag stör dem i arbetet.

Jag tog därför plats i min +4 och drog en repa på en fem-sex mil och insöp vårens färger och dofter. Det finns inte mycket som slår att köra en runda with the top down en fin vårdag med strålande sol och hyfsad temperatur. Tycker jag i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar