torsdag 3 maj 2012

A present for our Morgan

En väska är ett måste - 2012-05-03
Till vår gamla Morgan hade vi en gammal väska som vi fått av någon för många år sedan. Den var av papp och gjorde god tjänst under många år,  men har nu börjat upplösas i sina beståndsdelar. Med tanke på det mycket begränsade utrymmet för bagage som finns tillgängligt i en Mogge så är ett bagageräck och en väska en absolut nödvändighet.
Under en längre tid har jag kollat på nätet, inte minst på webbsidor hos The Morgan Factory och diverse dealers, för att hitta någon lämplig. Fabriken säljer visserligen en väldigt fin sak med Morganemblem ingraverat i lädret, men den är i mitt tycke lite för stor.
Så häromdagen kom det upp en tråd på TalkMorgan, ett forum för Morganintresserade (http://www.talkmorgan.com/) och där fanns det en fransman, Pandy, som köpt en väska som föll mig på läppen.
Efter att han skickat mig adressen till sidan (http://www.motoringclassics.co.uk/leather-suitcase/p29126) så gick jag in och beställde en likadan.


Passar perfekt på bagageräcket.
De finns i brunt och svart och jag beställde en brun. Det enda emblem jag kunde få var MG och det kan man ju inte ha på en Morgan, eller hur?


Rejäla doningar.
Väskan är verkligen gedigen, med skoningar i hörnen, kombinationslås och remmar som spänns runt om väskan. Allt är gjort i kraftigt läder. Till väskan levererades också ett kraftigt regnskydd som vi kan sätta på när så erfordras. Så nu är vi rustade för lite längre turer!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar