onsdag 16 maj 2012

Speglar till Moggen och Ferraris på Avenyn

Fick paket från Librands - 2012-05-14
Det knackade på ytterdörren redan kl 0800 i måndags. Utanför stod en gul postbil och en glad postman som överlämnade ett tungt paket. Paket är oftast trevliga att få, speciellt om de innehåller delar till vår Morgan.


Originalbackspeglarna.
Som jag nämnt i någon tidigare blog, så är backspeglarna på bilen kromade och fulla av pitting. Till yttermera visso är speglarna av den fyrkantiga typen och inte alls så snygga som de runda varianterna.


Inte vidare snyggt!
När nu bilen, i mina ögon, för övrigt är så fin så tyckte jag att de nuvarande speglarna och hållarna såg ganska risiga ut och behövde bytas. Jag kontaktade därför Rob på Librands och beställde ett helt nytt kit med de runda speglarna.


Kul med nytt.
Detta är rostfria grejer, som förhoppningsvis kommer att tåla väder och vind under lång tid, utan att bli förstörda. Innan jag beställde grejerna så förvissade jag mig om att fästena passade i de befintliga hålen på dörrarna. Det är nämligen inte speciellt trevligt att behöva borra nya hål i bilen.



Alles klar.
Demontering av de gamla och montering av de nya speglarna var en uppgift som till och med jag kunde fixa utan att behöva ringa någon kompis och be om hjälp. Imorgon är det dags för Gröna Träffen.
Hoppas vädret blir bra!

Råkade befinna mig på Avenyn - 2012-05-15
Min son Jonas hade köpt en bil som skulle hämtas uppe i Mölnlycke och naturligtvis erbjöd sig hans pappa att köra honom dit. Affären skulle klaras upp på Swedbanks kontor mitt inne i Göteborg så dit for vi alla tre i min Audi.


Avenyn med Götaplatsen i bakgrunden.
Det visade sig att det skulle ta omkring en halvtimme på banken, så jag tog en liten runda på Avenyn. Det är, i mitt tycke, en av landets finaste boulevarder. Bred, luftig och mycket folk och trafik att titta på. Här på Hotell Aveny har jag bott många månader i samband med ett konsuluppdrag på Svenska Varv, för många år sedan, så besöket väckte den del minnen till liv.

Bilar för mycket pengar.
Men, vad var det för bilkaravan som var parkerad utanför Hotell Aveny? Jo, en hel drös med Ferraris, där inte alla fick plats utanför hotellet utan stod parkerade lite runtomkring. Inne i baren satt ägarna och läskade sig och höll örnkoll på sina klenoder.


Det verkade vara ett evenemang som hette Pilgrim Tour. Men om det skulle vara en pilgrimsresa borde den väl förläggas till Italien. Kanske var det här starten för en färd dit, vad vet jag.




Jo, det är vackra bilar, vissst är de det, men som jag sagt tidigare, bilar jag kan vara utan.
Vi har ju en Morgan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar