onsdag 27 oktober 2010

Elias badar och Lars har fyllt 60

Barnvakt - tisdag 2010-10-26
Häromdagen fick jag en ödmjuk förfrågan från Anne (min svärdotter) om jag skulle kunna tänka mig att passa Elias, när hon skulle till tandläkaren. Min erfarenhet av barn, speciellt riktigt små, är mycket begränsad. När mina egna barn var små var jag ju sällan tillstädes. Men, modigt svarade jag, "OK det gör jag gärna." Anne och Elias kom någon timme innan Anne skulle iväg och på den tiden bytte hon både blöja och fick mig att ge honom mat. Efter diverse rapningar brukar han därefter somna, vilket var min förhoppning. När Anne gick var Elias fortfarande vaken. Jag gick omkring och bar honom medan han, med stora ögon tittade på allt runt omkring. Så fort jag satte mig på en stol så började han gnälla. Han gillade inte att vi var stilla. Det var bara att fortsätta att gå omkring, vilket blir ganska jobbigt efter en tid. Jag ställde mig vid ett fönster, så att han kunde titta ut, stod där stilla ganska länge och såg att det började dra i ögonlocken. Några minuter senare sov han. I detta tillstånd befann han sig sedan ända tills Anne kom tillbaka och jag kunde stolt överlämna honom till mamman, fortfarande frisk och välhållen.


Elias gillar att bada, imorgon ska han på badhuset

Uppvaktade Lars på 60-årsdagen - onsdag 2010-10-27
Lars på No Brand Golf har äntligen kommit upp i den ålder vi andra i golfgänget har. Han är numera 60+ och firade sin födelsedag, tillsammans med sin hustru Agneta, i Budapest. Vi skickade visserligen gratulationer till honom via mail, men svärfar och jag tyckte att han borde uppvaktas lite mer handgripligt. Idag onsdag var första dagen de var tillbaka i sin golfbutik varför jag och svärfar Olle åkte dit vid 14-tiden.


Lars har tagit hem ett nytt golffordon -ser stabilt ut
Den enda alkoholhaltiga dryck jag sett Lars inmundiga, är Jägermeister. Han kan ta det som fördrink, till maten eller som "kvällsgrogg". Eftersom både svärfar och jag är lite anglofilistiskt lagda tyckte vi det var lämpligt med något drickbart från de brittiska öarna.


Det återstår att se vad Lars gillar skotskt lantvin
Vi valde "skotskt lantvin" det vill säga en singelmalt whisky. Men, som jag berättat tidigare, så kommer man inte till Lars butik utan bakelser så jag köpte med mig den vanliga ransonen - fyra princessbakelser.

Inträdesbiljetten till Lars butik
Allt uppskattades och Lars kände sig hedrad.
Imorgon är det planerat golf på Rya. Väderutsikterna ser dock lite negativa ut, så vid en telefonkonferens klockan 08:30 imorgon kommer beslut att tas huruvida det blir spel eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar