tisdag 12 oktober 2010

Ny golfrond och nya besvikelser

Öresunds GK 2010-10-12
Jörgen kunde fixa lite ledighet från jobbet (han var nog på kundbesök) och kom lagom till lunch på klubben med mig och Peter klockan 11:30. Arne tränade medan vi åt våra bruna böner i restaurangen.


Husmanskost är det bästa jag kan tänka mig.
Toppenväder idag igen så trots den förväntade kylan fick vi snabbt dra av oss våra ylletröjor.
Alla slog hyfsade utslag på ettan utom Arne, som trots sina 5,6 i hcp toppade ut bollen 120 meter till vänster. Peter slog en lång drive mitt i fairway men både han och Jörgen lade andraslaget i vänstra bunkern.

Här slår Peter ett halvtaskigt bunkerslag rakt över hela greenen

Det var bara en av oss som spelade bra denna dag och det var Peter. Han förde scoren till oss allihop och var väldigt allert hela ronden. I det här gänget är normalt Arne outstanding. Han slog oxo många fina och raka drives medan hans puttning inte var att känna igen riktigt. Han var förmodligen lite okoncentrad efter hans och Peters operabesök i Berlin i helgen.
Min timing de första tolv hålen var helt kass. Det blev sockets och duffar om vartannat. Ibland förstår jag inte vad jag håller på med. På det 13:e, ö-hålet par 3, slog jag först en järnsju perfekt, som dock studsade i högerkanten på green och ner i vattnet. Nytt försök! En perfekt järnsju igen som dock stannade kvar på green, men väldigt långt från hål. Med fem i fick jag åtminstone en poäng. Sedan var det precis som om det lossnade. Så även om jag inte scorade på resten av hålen så var tempot tillbaka och jag slog en del bra slag. Skönt!
Arne berättar för Peter hur han ska slå slaget på 18:e

Det syns dåligt, bagen är i vägen, men man ser på högerfoten att Peter inte går igenom i swingen





Jörgen sätter sig gärna ner och vilar när han ska skå ut sist
Så kom vi då äntligen till sista hålet (när det går dåligt vill jag bara att rundan ska ta slut) där endast Jörgen hade ett extraslag. Min toppade träfemma var på väg att gå i diket, men smög sig över och hamnade perfekt mitt i fairway.
Jörgen och Peter analyserer vår rond till en kopp kaffe
Eftersom Peter hade fört scorekortet och det samtidigt hade gått bra för honom, så var han väldigt angelägen att slå sig ner, efter sitt par på sista hålet, för att räkna ihop våra bedrövliga scorer.
Peter blev med sin 35 poäng odiskutabel etta. Jörgen hamnade på 25 (dåligt) jag på 23 (uselt) och Arne på 20 (onämnbart).
Yttreligare en dag av vår korta tid här på jorden var till ända. Men, det var som Peter sade "den kunde tillbringats på ett betydligt sämre sätt".
Instämmer!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar