söndag 29 maj 2011

Vi Två på Öresunds GK

Blev tvåa av 28 par - 2011-05-28
När jag försökte boka tid på Vasatorp häromdagen, för spel i helgen, så fanns det inga tider före klockan 1500. Vad göra? Eva vill gärna spela på helgerna när hon är ledig, så hon blev klart besviken. Men i samma veva fick jag ett mail från Öresunds GK, där de informerade om en "äktamakartävling" på lördagen, så det var ett alternativ. Jag anmälde oss därför till den. Tävlingsformen var greensome poängbogey med kanonstart klockan 0900.


Anne-Li, Eva och Micke
Vi blev inlottade med ett par som hette Anne-Li och Micke. De hade 27 extraslag och vi hade 16.
På pappret var vi alltså bättre, men det hjälpte inte eftersom de spelade riktigt bra golf. Jag vill inte påstå att de hade tur, men de hade i alla fall inte otur, förutom på det sista hålet.
Eva och jag hade definitivt inga förväntningar eftersom vi båda hade spelat väldigt dåligt den sista tiden.
Men, vi kompletterade varandra väldigt bra och när jag missade så slog Eva ett bra slag.
Vädret var fint, även om det blåste ganska kraftig och vi hade en mycket trevlig runda i trevligt sällskap.
Det är ju det som är det viktigaste.


Anne-Li, som arbetar på klubben höll i prisutdelningen
tillsammans med Jörgen Andersson, som är en av klubbens låghandicappare.
Att vi sedan blev tvåa på 39 poäng gjorde inte saken sämre. Våra medspelare var däremot omutliga och vann överlägset på 42 poäng.


Fick leta i shopen efter något annat som jag behövde.
Som andrapristagare fick Eva och Jag var sin vindtröja av något slag. Eftersom jag hade flera likadana tidigare undrade jag om jag kunde byta till något annat i shopen. Det gick bra.


Bra att ha inför den kommande hösten.
Istället för vindtröjan bytte jag till en kraftigare wind-stopper, en tröja som är fordrad, som jag ville ha. Visserligen fick jag lägga till 400:-, men det var det värt.
Det hör till ovanligheterna att jag får pris i en golftävling, men det berodde nog på att jag spelade med Eva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar