fredag 26 april 2013

Det årliga besöket hos Bilprovningen

Hade tur med tidbokningen - 2013-04-17
På onsdagen var vädret strålande och jag tog en chans och kollade på nätet om det fanns någon ledig tid hos Bilprovningen i Landskrona. Det är den station jag brukar åka till eftersom de som arbetar där vanligtvis är trevliga. Jag hade flyt, klockan 1440 fanns en ledig tid till min Morgan.
Men, klockan var bara tio på förmiddagen så det fanns gott om tid att köra en lång runda i vårvädret.
Jag behövde inte ens klä mig i flygarjackan utan åkte bara i en windstopper, som jag brukar ha på mig på golfbanan blåsiga dagar.


Religiöst motiv utanför Ottarps kyrka.
Som vanligt hade jag inget direkt mål utan körde på småvägar dit näsan pekade. Hur som helst så körde jag via Asmundtorp och ner till den vackra kyrkan i Ottarp. Min mor berättade att de som barn badade i Ottarpabäcken. Bara det var ju nostalgiskt. I denna kyrkan konfirmerades min son för omkring 25 år sedan, så jag stannade till och tog en bild.
Färden fortsatte sedan via Vallåkra och genom Mörarp, där jag passerade den välkända nostalgimacken.


I skogen på Söderåsen.
Jag hade fått för mig att köra upp på Söderåsen och när jag kom fram till Vrams Gunnarstorps Slott gick vägen upp i skogen. Här stannade jag till och funderade över vart jag skulle ta vägen och tog ytterligare en bild.
Kvidinge låg inte så långt bort. Här bor en känd Morganägare som heter Tommy Steen, som också är keramiker. Det skulle vara kul att våldgästa honom tänkte jag, så Kvidinge fick det bli.
Nu var adressen lite kryptisk och gick inte att hitta på GPS:en, så jag fick fråga mig fram. Tyvärr, trots idoga försök, så visste ingen av de sex personer jag frågade, var den här adressen fanns.


I väntan på besiktningen.
Nåja, ingen fara skedd. Det var snart dags för besöket hos bilprovningen så jag åkte, återigen, småvägar, ner mot Landskrona. Fem minuter för incheckning så kom jag fram, väntade några minuter, de hade nog fikarast, och sedan blev jag inkallad.


Här blir den kollad.


Fint att kunna kolla undertill.
Besiktningsmannen var en kille i 30-årsåldern och han var väldigt imponerad av min fina bil. "Fint ska det vara", sa han.
Jo, det blev naturligtvis blankt papper, så nöjd och glad körde jag tillbaka till Lödde igen.

En väldigt bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar