söndag 15 augusti 2010

Årets 11:e birdie och hustrun fick spö

Vasatorps Gamla bana klockan 12:20

Vi skulle egentligen spelat med tre andra par igår, men störtregn nästan hela dagen satte stopp för det. Så, igår kväll bokade jag in hustrun och mig i en tvåboll, med ett trevligt par med liknande handicap. Vasatorps GK är en stor klubb så vi känner väl inte så värst många där. Det är därför kul att boka in sig med andra och på så vis lära känna några fler medlemmar.

Eftersom mina drives, den senaste tiden, haft en tendens att hamna i ruffen till vänster, på nästan alla hål, så var jag inte direkt sugen på golf. Det var en vecka sedan jag spelade sist och under veckan har jag haft funderingar på att åka till rangen och slå lite drives. Men, jag tycker träning på rangen är väldigt trist, så jag brukar träna när jag spelar. Och, det gör jag ofta. Ibland lägger dock arbetet hinder i vägen och så har det varit under veckan.

Startade med birdie
På ettan slog jag en perfekt drive mitt i fairway, den enda på hela dagen. Det slutade med en birdie och två slags reducering på min eclectic. Då blir man ju helt plötsligt sugen igen, eller hur?

Jag kom dock snabbt ner på jorden och toppade andraslaget på trean två gånger ner i vattnet. Det blev 10 i på hålet. Konstigt att jag nästan varje runda har ett sådant "skithål". Men det är ju jag själv som håller i klubban och i takt med ökad ålder har jag oxo kommit underfund med att det inte lönar sig att bli förbannad.

Trots att de flesta drivarna saknade "klös" så hamnade de dock på fairway. Idag hade jag faktiskt 85% fairwyträffar, vilket jag inte tror jag har haft det någon gång tidigare.

Dagen slutade dock ganska OK. En birdie och fem par är jag ganska nöjd med. På grund av en 10:a och en 8:a så blev dock bruttoscoren 96 slag, men det var fem slag och sex poäng bättre än min hustru.

Hon står och lagar vår middag nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar