torsdag 19 augusti 2010

Golf med svärfar

Vasatorps GK.
Spelade golf på Vasatorps Gamla bana med svärfar och en golfkompis idag. Innan ronden grundade vi med isterband och stuvade potatis i klubbrestaurangen. Gott! Svärfar, som är 82 år, har, för tillfället, lägre handicap än vad jag har (15,4). Vädret var OK, även om det blåste lite på en del hål, men det hör ju till. Banan är för närvarande i kanonskick även om fairway och greener var aningen långhåriga. Det beror säkert på att man inte kunnat klippa på grund av de häftiga regn som fallit den senaste tiden.

Mina drivar gick helt plötsligt spikrakt. I två hål! Sedan blev det som vanligt, att jag tryckte ut dem till vänster i ruffen. Efter några sådana missöden frågade jag svärfar: " Vad FAN gör jag?"

Han svarade: " Jag tycker att du slår väldigt hårt och snabbt från toppen av bakswingen." När jag därefter försökte slå lite lugnare så gick allt plötsligt bättre. Ni som är golfare vet hur svårt det är att ändra tempo mitt under en rond. Men det gick faktiskt. De sista tio hålen hade jag 100% fairwayträffar . Trots detta gjorde jag inte ett enda par på hela ronden, vilket är ganska ovanligt. Dessutom hade jag 11 slag i på det femte hålet, där jag gjorde alla misstag som finns.

Emellertid är jag ganska tillfreds med utvecklingen på mina drives och med 32 poäng, men 36 puttar och 97 slag brutto, känns det trots allt hoppfullt.

Jag spöade i alla fall svärfar och min kompis till slut! Bara det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar