lördag 14 augusti 2010

Igår barnbarn, imorgon golf

Blivande radioamatör?

Max och Malva är min dotters och hennes mans barn. Max, kan tillbínga timmar med att bygga Lego och önskar sig alltid Lego i julklapp och när han fyller år. Han har vid något tillfälle tassat upp i mitt shack och tycker det verkar spännande. Jag har visat honom en del, men han är så liten så han är bara fascinerad av alla apparater som finns här. Han har fått knappa på min manipulator och lyssnat på SSB-stationer i hörlurarna och verkar mycket intresserad. Men , jag får ta det lugnt. När han är här så gör han bara spordiska besök i shacket. Han säger, "Det är roligt att vara här". Jag tror att han blir ingenjör. Tyvärr, för jag är en sann humanist. Kanske han, vid mogen ålder, hjälpa mig med de tekniska problem jag ständigt råkar ut för i min radioamatörverksamhet.

Imorgon blir det golf!

Den senaste tiden har jag tryckt alla mina drives ut till vänster, men ändå lycket få en hyfsad score. Den senaste veckan har jag ägnat åt arbete och inte slagit en boll, varken på banan eller på rangen. Jag bokade in oss, min fru och mig, i en tvåboll på Vasatorps Gamla bana imorgon. Eftersom det regnat och åskat idag var golf aldrig aktuellet. Istället har jag gödslat gräsmattan, eller vad man ska kalla den mossfyllda ytan vi har på baksidan av huset. När jag var klar såg det ut att bli uppklarnande och sol. Inte bra när man har gödslat! Men, några minuter senare började det regna och har så gjort resten av dagen.
Imorgon ska vädret bli OK, enligt DMI. Återstår att se om jag kan förbättra min eclectic och vinna över hustrun. Förväntningarna är dock inte så höga.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar