tisdag 24 augusti 2010

Snart fritidsforskare

Regn, blåst och arbete

Vädret är ganska trist trots att det fortfarande är sommar. Det passar i och för sig ganska bra att golfen får vila lite just nu. Istället har jag varit på gymet imorse och sedan ägnat mig åt arbete. För närvarande håller jag på med ett av de sista stora jobben, innan jag kan bli "fritidsforskare" på heltid. Är lite ambivalent om hur det kommer att kännas när jag inte ska på något möte eller skriva mina texter. Men, jag får väl ägna mig mer åt mina hobbies.

Mitt första projekt blir att sortera skruv, bult och dylikt i garaget. Det kommer att ta sin tid. Det finns också hur mycket som helst att göra i garaget. Mycket att kasta eller sälja på Tradera (vilket är ganska kul) och att överhuvudtaget städa. Garaget, som är avsett för mina bilar coh min moped, har en tendens att fyllas med allt annat som inte ska finnas där. Bland annat så har min hustru en fabless för krukor och stenar (flera ton), cyklar, gräsklippare, trädgårdsredskap och annat som egentligen skulle huseras i en extern Friggebod.

Men, jag har också mina tre barnbarn, som jag ska ägna lite mer tid. Den yngste är bara en månad, så det får vänta ett tag innan jag tar med honom till golfbanan eller upp i radioshacket.
Men Max och Malva är så stora nu att det går att intressera dem för olika saker. Om dom nu tycker det skulle vara roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar