fredag 3 september 2010

ETTHUNDRASEX slag på fredagsgolfen!

Landskrona GK 2010.09.04
Idag var vi bara tre, Sven, Eiert och jag. De övriga var upptagna på konferenser, Tysklandsresa och med sådant som fruar ibland bestämmer att man ska göra.
Igår satt jag uppe länge och gick upp tidigt i morse så det blev inte mycket sömn. Det är inte så att jag på något sätt, så här inledningsvis, vill ursäkta mig för dagens resultat. Det är bara ett konstaterande.
Det var annars en fin brisk morgon, med sol och nästan ingen vind, men inte överdrivet varmt till att börja med. Vi hade starttid klockan 0925 på Landskrona Golfklubb. Jag var tidigt på plats och inledde med en kaffe och en rulle tunnbröd med tonfisk.
Nyttigt och närande!
Med en åtta på första hålet, så kunde jag känna att gårdagens seriegolf hade tagit slut på den mesta av den upplagrade energin och koncentrationen. Men på 3:e hålet blev det ett par och hoppet tändes igen. Det 6:e hålet på Landskrona är bara 255 meter långt, men det finns en damm precis före green. Jag spelade safe och slog ut en fairwaywood. Mitt i faiway. Spelade in med en pitchingwedge och var väldigt nära att göra en birdie. Men, det blev ett par och det kändes ganska bra ändå. På de återstående tre hålen på de första nio, blev det endast 2 poäng och då kändes det hopplöst igen.
Inrundan blev riktigt bedrövlig där jag med MYCKET OTUR, fick droppa tre gånger.
Ruffen var inte speciellt hög, men väldigt saftig och lite fuktig. Eftersom jag hamnade där vid ett flertal tillfällen så kostade det något extra slag varje gång.
Men, trots mina totalt 106 slag och 21 poäng (det finns egentligen inte på min karta) så blev jag tvåa. Sven, som brukar kallas för "snöret" eftersom han alltid slår rakt fick bara 20 poäng, stackarn. Eiert, som hade mycket tur lyckades skrapa ihop 25. Dagens runda var alltså inget att skriva hem om, även om jag gör det just nu.
Efter rundan tröstade vi varandra i restaurangen. Sven åt en hellunch medan jag själv nöjde mig med kaffe och en macka. Jag får ju förhoppningsvis mat ikväll.
Eiert, som vann, firade med en glass för 18 kronor.
Nu blir det paus från golfen imorgon, lördag. Men på söndag är det dags igen, då hustrun påkallat min uppmärksamhet på att hon måste ut och spela då.
Ja, det här med golfresultatet beror på dagsform och mental inställning. Man får inte vara för taggad men inte heller för mycket laid-back. Det är svårt att balansera mellan dessa psykiska inställningar.
Men, just nu känner jag mig ganska utslagén, trött i kroppen och lite less på golf.
Det blir ofta så när det har gått dåligt.
Men, som alltid, det går fler tåg och på söndag kanske det går bra igen!
Trots all bedrövelse ligger jag fortfarande i ledning i årets fredagsgolf.
Avslutning och final ska avhållas den första helgen i oktober, då högtidligt korande av årets segrare ska äga rum. Som vanligt är platsen uppe hos Hasse, i hans stora hus, i skogen utanför Örkelljunga.


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar