onsdag 28 november 2012

Golffrukost

Race to Dubai - 2012-10-23
Årets sluttävling i 2012 års Race to Dubai spelades på Earth Course i Dubai den 22-25 november.
Fyra svenskar var med, inte minst vår skånske Peter Hansson, som låg tvåa på pengalistan, varför jag såg fram mot långa, spännande dagar framför TV:n.
Sändningarna började klockan 0900 varje dag och på fredagsmorgonen beslöt jag mig att äta min frukost och samtidigt titta på spelet.
Min fru Eva köper i stort sett alltid nyttigt bröd, som jag till och med lärt mig tycka om, men idag ville jag äta något annat.


Inte många fibrer här inte.
Klockan 0830 åkte jag därför ner till ICA Maxi och köpte två franskbrödbullar och ett stort wienerbröd som var överdraget med choklad och med mycket vanilj i mitten. Det blev fyra frallhalvor med ost och skinka samt ett ägg och så wienerbrödet till dessert. Förmodligen en mycket onyttig och kaloririk liten måltid, men oj vad det var gott!

Någon gång måste man väl få unna sig lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar