onsdag 28 november 2012

Nytt tillskott i vår Applefamilj

Köpte oss en iPad - 2012-10-27
Det är konstigt så lätt man hittar mängder med argument när man till exempel vill byta bil eller köpa något annat, som man kanske egentligen skulle kunna klara sig bra utan. Så var det väl också för mig, när jag beslöt att vi behövde en iPad. Praktiskt att ha med sig på resor eller ha den i trädgården på somrarna när vädret är fint, eller sitta i sängen en lördagsmorgon och surfa, eller...


Jag blir aldrig så gammal att
jag inte gläds åt hårda paket!
Men, en i mina ögon mer rationell anledning var att jag tycker det är viktigt att hänga med i utvecklingen, Det är ju inte klokt att min elvaårige dotterson Max ska kunna använda sådana här prylar bättre än vad jag kan, eller hur?
Både jag och hustru Eva har var sin iMac och var sin iPhone, så vi är väl bevandrade i Apples värld. Men, det finns dock en hel del nytt att lära för att kunna utnyttja alla möjliheter som erbjuds i iPaden. Så har jag till exempel bestämt att jag ska låna böcker på biblioteket, ladda ner dem från nätet och läsa när vi sitter i flygplan eller bor på något hotell någonstans.


Väldigt lik en Macdator.
Så nu gäller det bara att sätta mig in i vad jag kan använda den till ytterligare. Förmodligen får jag hjälp med detta av Max eftersom jag ska vara barnvakt uppe i Viken på fredag till långt utåt natten. Så vi lär få gott om tid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar