onsdag 28 november 2012

Vintervila

Vår Morgan är klar för vintern - 2012-10-20
Nej, jag har inte monterat några vinterdäck på den, men gjort en del annat.
Under en veckas tid har jag tillbringat ett antal dagar i garaget.
Några timmar före utträdet i garaget satte jag på värmen både där och i min lilla verkstad. Det ska var varmt och mysigt när jag är där ute. Med radion på och med gott om kaffe i närheten inleddes så arbetet med att polisha, vaxa samt laga några stenskott på en bakskärm.


Hoppas mössen håller sig borta.
När jag var färdig efter några dagars jobb, lyfte jag upp bilen på pallbockar och lade mitt nya dustcover över bilen.
Det finns egentligen en hel del mer att göra, som att ta av alla fälgar för rengöring samt att behandla lädret, men det får vänta tills vidare.
Huvudjobbet är i alla fall gjort och nu väntar insatser i trädgården!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar